Kasım indirimlerinde bu şikayetlere dikkat edin!
Kasım indirimlerinde bu şikayetlere dikkat edin!
Kasım indirimlerinin başlamasıyla birlikte e-ticaret bölümü en hareketli dönemini yaşıyor. Kasım indirimlerinde e-ticaret şubesine ilişkin bilgilerini paylaşan Şikayetvar, 2023 yılının ilk 10 ayında en çok şikayet edilen konuları derledi. Verilere göre sipariş edilen ürünün beklendiği gibi gelmemesi en çok beklenen konu oldu. sorun. E-ticaret departmanında şikayetlerin en yoğun olduğu ay Kasım ayı olurken, şikayetler bir önceki aya göre yüzde 68 oranında arttı.
Her ülkede milyarlarca dolarlık alışverişe neden olan ve Türkiye’de büyük ilgiyle karşılanan kasım indirimleri tüm hızıyla devam ediyor. Analiz platformu Complaintvar, e-ticaret departmanının kasım ayı indirim dönemini ele alarak tüketicilerin en çok şikayet ettiği konuları inceledi. Platformdan yapılan açıklamaya göre 2020 yılında kasım ayı özelinde 43 bin 85 şikâyet alınırken, 2021 yılında bu sayı 32 bin 896 oldu. Geçen yılın kasım ayında e-ticarete toplam 55 bin 389 şikâyet yapıldı. .
Eylülvar verilerine göre e-ticaret şubesinde 2018 yılının ilk 10 ayında 44 bin 606 şikayet alınırken, bu sayı 2019 yılının aynı döneminde 118 bin 327’ye yükseldi. 2020 yılında ise pandeminin etkisiyle, Platformda 431 bin 613 e-ticaret işlemi kaydedildi. 2021 yılında 368 bin 202, 2022 yılında ise yüzde 24 artışla 456 bin 591 oldu.
Kasım ayı indirimlerinden en çok şikayet edilenler şöyle sıralandı:
- Sipariş edilen işin göründüğü gibi çıkmaması (farklı, yanlış, kalitesiz ürün gönderilmiş)
- Kampanya ürününün sipariş ve temin edilmemesi, para kullanılması, iadede gecikme veya iadenin sağlanamaması
- Promosyon ürün siparişini iptal etme
- Takip numarasının yanlış verilmesi, satılan işin faturasının verilmemesi
- Ürün açıklamasında hatalı bilgi paylaşımı
- Sepete eklenen eserin fiyatının değişmesi veya başkasına satılması
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı